Nya kompisar

Den senaste veckan har jag skaffat mig lite nya kompisar. Någon skulle kanske påstå att det är odygdigt i längden att ha så här mycket tid. Men jag känner mig nöjd. Kompisarna är i ganska olika kategorier, men nästan allt känns lite old school. Som jag, alltså.
 
 
Kategorin lakrits och godis. Man kan nästan gissa att jag hunnit besöka såväl en lakritshandel som Finland. 
 
 
Kategorin viktigt i köket. En gång hade jag ett våffeljärn. Ett urgammalt. Jag använde det en gång, då gick proppen. Men det var för länge sen, så länge sen. Vetefria våfflor - here I come
 
 
Kategorin stämningshöjare i hemmet. En hederlig gamla stereo, ni vet en sådan man kan spela gamla CD-album på. Min gamla stereo gick sönder i och med flytten hit för nästan fyra år sedan och den har jag sörjt sedan dess. Här spelar jag nu Madonna och en gammal iPod, jag lyssnar till P1 och vaknar dessutom till en CD-skiva med hjälp av alarmet. Halleluja, den var svår att finna. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Trevliga kompisar! :)

2014-03-28 @ 18:40:05
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag ska lägga in en bild hos mig så får du se vilket museiföremål som finns hemma hos mig.

2014-03-28 @ 19:40:53
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Maria

Jag minns den våfflan man fick innan våffeljärnet gav upp som mycket god, har dock lite svårt att bestämma mig om det var bra eller dåligt att man inte fick äta flera. Hemgjord smet är grejer det!

2014-03-31 @ 09:02:29
Postat av: Hanna

Maria: Hehehe, det blir ju snabbt mäktigt. Men det är också gott att få klämma i sig tills man inte vill ha fler.

2014-03-31 @ 21:09:44
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0