Husmodern

Jag gillar gamla husmorstips, när jag kan rengöra mitt hem med hjälp av produkter som jag annars använder i maten, eller som i alla fall är rena naturprodukter. Här är några av de husmorstips jag använder eller planerar använda. 
 
Till avloppet
1 msk bikarbonat
1 dl ättikssprit
Hett vatten
Häll ner bikarbonat och sedan ättikssprit i avloppet. Låt stå en stund. Häll ner hett vatten i större mängd.
 
Rengöra ugnen
Blanda en del såpa och en del vatten. Gnid in ugnen invändigt. Värm ugnen till 100 grader. Låt svalna. Torka ur med fuktig svamp eller trasa. Såpa är ju trevligt eftersom det luktar så ljuvligt, dessutom.
 
Kalkavlagringar
Gnid in diskbänk eller badrum med citron.
 
Rost i toaletten
Jodå, jag hittade ett rakblad i toaletten när jag flyttade in i min lägenhet. Den hade förstås skapat en rostfläck på botten. Nu ska jag testa följande.
Häll ner citronsyra i toaletten på kvällen. Låt stå över natten. 
 
Vilka är dina bästa husmorstips?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Oh, jag älskar miljövänliga husmorstips! Jag tycker om att se hur effektivt det är med ättika och bakpulver/bikarbonat i olika sammanhang, och med produkterna i kombination i andra.

2014-03-04 @ 21:22:52
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0