Badat

Äntligen har jag lyckats bada i det Pacifiska havet. Det var min största mission idag, att komma i det där vattnet. 
 
Jag åkte ut till Horseshoe bay och hittade där till slut en eländigt stenig strand med ebb. Pga ebben var alla stenar täckta med sjögräs och snäckor. Men jag var enveten när jag fått syn på det där havet. Och i kom jag. 
 
Måste säga att vattenkvaliteten var oväntat låg. Men antaglien inte sämre än Östersjön. Fast salt.
 
Utöver det har jag gått i skogar med gigantiska träd och längs klippor med utsikt över Vancouver. Nu har jag sett staden ut väldigt många vinklar. 
 
 
Först fötterna, sedan resten av kroppen - ner i plurret
 
 
Många fartyg på väg in och ut ur Vancouver
 
 
Horseshoe bay i ebb
 
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0