Lediglivet

 
Det är skönt att vara ledig. Skönt i kroppen. Det enda svåra är egentligen att upprätthålla ett normalt förhållande till sömnen. För gör man inte av med någon energi är det också svårt att somna normalt.
 
För att inte vända på dygnet ställer jag klockan på 8 och stiger upp samma tid varje dag. Trots att sömnen infaller allt senare på natten. Jag kompenserar sömnbortfallet genom att ta mig en lur. Varje dag. Tricket är att jag lägger mig en stund när jag känner mig trött, men endast tillåter mig att doppa tårna i sömnen. När jag doppat tårna ska jag dra mig upp på torra land igen. I morse misslyckades jag fatalt. Luren inföll redan 9.30. Tårna doppades, det var mjukt och varmt och jag tillät hela kroppen att glida ner. När jag kom ner passade jag på att doppa hela huvudet och simma under vattnet med långa tag. Till slut var det ändå dags att dra sig upp. 
 
Jag var förstås väck i huvudet i säkert en timme efteråt. Hur det blir med sömnen ikväll återstår att se. För att inte tala om hur det ska gå att återgå till det vanliga livet så småning om. 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0