Helg-TV

Det finns inget lika lyxigt som att få sjunka in i en fiktiv värld som man verkligen gillar. Bra TV-serier, helt enkelt. För ett år sen såg jag mig igenom Six feet under. Kanske den bästa TV-serien jag någonsin sett. 
 
Under julen har jag sett SVT:s drama-serie Fröken Frimans krig. Den gör mig lycklig inombords. Snyggt gjord, fantastiskt tema och underbara skådespelare. Jag hinner glömma emellanåt hur fantastisk Lena T Hansson är. Hon har en skön komik med hela sin uppenbarelse. Dessutom blir jag ju alltid glad när något rörande kvinnokampen uppmärksammas på bästa sändningstid. Sånt behövs det mer utav. Läs mer om företaget som kvinnorna i serien bildar, Svenska hem, dess afrärsidé, arbete och hur det utvecklades och invecklades i den här debattartikeln.
 
Har du inte sett den tycker jag du ska börja nu.
 
Nästa vecka repriseras dessutom Weissensee, en annan fantastisk serie om kärlek och övervakning i 80-talets Östtyskland. Se den också när du ändå är igång. 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0