Tyson

Från boxfys till boxning är steget inte långt. I alla fall inte avståndsmässigt eftersom det är i samma lokal.
 
Nu har jag kört tre boxningspass. Teknik. Steg. Slagkombinationer. Guard. Jabb. Krok. Uppercut. Och jag får beröm. För att jag lär mig snabbt. Borde jag inte börja boxas på riktigt? Nå, tydligen får en bara tävla till en är 35 år. Och ja, helt krasst, infaller detta ganska snart för min del.
 
Men charmen är ju själva nötandet av teknik. Jag har inte behov av att köra ronder där någon slår tillbaka. Så det känns ganska okej. Att jag ska bli 35 år.
 
 
Ni kan kalla mig Tyson. Charlie Tyson.
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Why 35? I bordtennis får man typ hålla på hur länge som helst. Jag tänker att det borde vara tvärt om - endast personer ÖVER 35 år får tävla. Då har man kanske hunnit mogna och tävlar på schysstare sätt? Om inget annat så hade det ju varit kul om det fanns någon sport eller spel eller aktivitet som man fick längta tills man passerat 30, 40, 50 etc

2014-08-26 @ 21:35:06
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0