Gå i barndom

Jag och min institution tycks ha gått i barndom. Idag på "rasten" gick vi ut i solen och hoppade långrep. Vi hoppade klockan. Vi hoppade Fru Klack. Vi gjorde tricks. Kul var det. Människor som gick förbi tittade nyfiket och förvånat på oss. Nästa vecka kör vi igen. 
 
Jag måste försöka komma ihåg hur det var vi gjorde Bondtolvan, samt någon ramsa som det enda jag minns av är "... bara för att..." (inte mycket till ledtråd för hjärnan, jag vet).
 
Dessutom ska jag försöka hoppa singelrep tills nästa gång, som för att tjyvrepa lite. Höhöhö.
 
Hur hoppade ni rep i skolan?
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad roligt!
Jag minns inte exakt hur vi hoppade långrep. Men det var väl nog en där man sprang in, hoppade ett, sprang ut. Sedan var det nästas tur osv. Och nästa gång hoppade man två hopp etc.
De duktiga (inte jag alltså) hoppade med dubbla hopprep. Tror jag. Eller så har jag konstruerat det minnet. Jag minns i alla fall hur svårt jag tyckte det var. Det var lättare att hoppa på egen hand.

2014-04-26 @ 19:25:27
URL: http://mystiskt.blogspot.om
Postat av: smultron

Det är kul att hoppa långrep!

Vi hoppade par med nedräkning från jag vet inte hur många, till ett hopp och på varje sorts hopp utifrån ramsan: jämfota, ett ben, jämfota, kors, ta mark, ta klack, snurra, blunda. Jag och min kompis T var mästerliga och kunde ibland få hoppa klart utan ett misstag och behövde alltså inte byta plats med de som vevade. På gymnasiet var vi esteter lite knepiga och hoppade långrep utan långrep. :-)

2014-04-28 @ 11:44:33

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0