Husmorshelg

Vissa helger går det nästan att få förnimmelse av nuet. Ni vet, det där omtalade. När måstena nästan inte alls finns (eller åtminstone kan förträngas för stunden) och när jag har hunnnit ladda energi några helger på raken samt ändå haft produktiva arbetsveckor så är det som att min kreativitet åter igen kan få utlopp. Kreativiteten var i helgen tillbaka. Lite i lagom dos. Inga mastodonprojekt som skulle sjösättas. Mest husmorsgrejer.
 
Jag har haft lakan som varit väldigt söndertvättade. Dessa fick nytt liv i och med att jag klippte trasor av dem. Nu kan jag putsa många skor framöver. 
 
 
 
Jag har äntligen inköpt min första gryta. Samt lagat mat i den. Förstår inte hur jag klarat mig utan tidigare! Så enkelt. Så gott. Här kommer det nog bli många grytor framöver, jag har redan köpt på mig lamm som ska lagas nästa helg. Till och med fryst in det! (Ni förstår kanske inte hur stort det är att jag lagt olagad mat i frysen, men ändå.)
 
En timme extra en söndag och vad hittar jag på? Jo, storstädning i källaren. Är generellt sett bra på att röja ur där med jämna mellanrum, och nu var det dags. Det som händer är oftast att några saker får följa med upp, andra får följa med ner och ganska mycket får följa med till Myrorna. Saker kan verkligen få nytt liv av att vila några år. En gammal bag från tonåren som jag tycker är retro har vilat länge. Vet inte när jag ska använda den, men jag skulle vilja. Detsamma gäller ett par svarta manchesterbyxor som är minst 10 år gamla, som jag fortfarande kan ha men som jag skulle vilja gå insydda i de vansinnigt utsvängda benen. Sen har andra saker som gamla skor och andra väskor vilat klart och följt med till Myrorna. 
 
 
Och plötsligt andas jag lite lättare. Feng shui är det bästa jag vet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: smultron

En gryta är ett måste. Har en stor gammal tung i gjutjärn. Maten blir extra god i den. Rensa ur är skönt!! I förra veckan organiserade jag om och rensade ur ett par garderober och ett av köksskåpen.

Ha en toppendag, kram!

2013-10-29 @ 11:18:54
Postat av: Hanna

Det är befriande att göra sig av med saker. Som att tingen faktiskt äger oss lite.

Tack och kram!

2013-10-30 @ 07:09:46
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Matilda

Well done!
Gamla lakan har många praktiska användningsområden.

2013-11-01 @ 16:43:44
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0