Nya föreställningar

Jag knep nog den absolut sista biljetten till den här föreställningen. Längst bak, längst ut, där satt jag hällde i mig en halv liter vatten och sög i mig en hel ask halstabletter i desperat försök att hålla tillbaka torrhostningsattackerna som istället kom ut genom ögonen. 
 
Det var stand-up, så det var praktiskt taget arbete. Jo, faktiskt. Femtio procent ironisk generation och femtio procent trubadurhumor. Schyffert hånade in-house-twittrare och (Björn) Gustavsson skrev en låt, som ju är det tiggrar är bäst på. 
 
Och vad säger den här gamle retorikern? Jo, humor är som bäst när den är här och nu. Närvaro. Är det inte det jag alltid har sagt? Jag frågar humor-forskaren vad hen säger. Hen svarar: inget. 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0