Den svåra sommaren

Kan längta hela året efter sommar. Efter att få vara i Roslagen. Efter att göra inget och vad som helst. Nu är jag där. Hela paketet. Svensk sommar i väder och i sinne.
 
Men det är också svårt med sommaren. Jag älskar min sommar i Österrike eftersom jag regisserar hela upplevelsen på egen hand. Jag har mitt eget boende, styr över min egen tid. Andra bullar är det i Roslagen. Där samsas hela storfamiljen i en liten stuga. Även om det går bra så tär det på mitt inre. Jag upplever en inre stress. En inre stress av att inte veta vad som ska ske när och när jag får vara för mig själv nästa gång. Det tär. Jag upplever att semestern inte alls känns lika semestrig.
 
Dessutom har jag ett nytt problem. En inre rastlöshet. En känsla av att vilja göra saker, uppleva något. Jag kan inte nöja mig med min klippa vid Ålands hav. Jag behöver fler statister för att regissera min semester i år. Jag behöver nya miljöer. Det känns lite sorgligt. Fast ändå sunt. Jag har många veckor kvar ännu. Jag behöver fundera på vad jag vill fylla dem med. Inte bara låta dem gå med oron.
 
 
I behov av nya perspektiv?
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det finns inte möjlighet för dig att åka bort någon dag(ar) på egen hand? Eller åka hem tidigare? Du har ju som du säger makten över din egen semester, du kan göra vad du vill :)
Jag hade nog inte klarat att bo i en liten stuga med massa andra människor i mer än några få dagar. Har nog endast gjort det över några dagar och då har frustrationen inte varit långt bort. Särskilt om alla andra har ett annat tempo (som är snabbare eller långsammare än mitt) eller har onödigt avancerad beslutsprocess om saker som "vad ska vi göra", "vad ska vi äta"... Bara att koordinera ättider när jag var i Italien var ett stort krux eftersom ingen annan har så rigida ättider som mig :/

Men, jag hoppas att du får en fin resterande tid på semestern och att du kanske kan varva ner lite lite så att rastlösheten försvinner. :)

2013-07-03 @ 15:57:43
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag brukar alltid längta till semestern runt april, maj att den ska komma fort. Men samtidigt vill jag att den inte ska komma för snabbt, för ibland brukar den ta slut alldeles för fort. Att fylla dagarna har jag inget problem med. Ibland gör jag mycket och ibland känner jag för att inte göra något alls.

2013-07-05 @ 11:32:32
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Hanna

Matilda: Jo, även de basala sakerna är svåra. Har fått lite mer frihetskänsla på sistone. Men fortfarande en del oro.

Lennart: Inga problem att få tiden att gå här heller.

2013-07-08 @ 21:19:43
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0