Om kroppen

Min kropp är fantastisk. Den har funkat bra nu i 33 år. Jag kan dansa med den, jag kan gå med den, jag kan åka skidor med den, jag kan simma med den, jag kan sitta med den, jag kan springa med den, den sover ganska bra oftast, den ger mig inga större obehag och är generellt sett inte mindre än fantastisk.
 
Det enda negativa med den som jag kan komma på är att människor alltid tagit sig rätten att ha åsikter om den. Ibland ganska nedsättande sådana. Som om den inte vore tillräckligt. Och det är ju jättekonstigt. För det är faktiskt bara jag som känner den här kroppen. 

Kommentarer
Postat av: Fia

Visst är det galet att människor kommer på tanken att bedöma och uttala sig om kroppar. Hur kan man låta bli att förundras över att både lemmar och inälvor, hjärtat, andning, matsmältning, tankar och känslor fungerar så perfekt?

2013-02-24 @ 08:31:40
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Lennart

Jag är ganska nöjd med min kropp, många gånger önskar jag att jag var lite längre. Då skulle jag slippa gå till skräddaren och ändra kläderna och kunna nå högre upp i skåpen i köket t ex. För att nå högre upp brukar mamma komma med sitt förslag, "Skaffa dig en lång tjej". Jag råkar även ut för folk som kommenterar min kropp, "Måste du se så sjukt smal ut?" får jag ofta höra. Men det är sån där är, den håller sig alltid i samma form. Det är inget jag kan göra något åt.

2013-02-24 @ 12:39:37
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Hanna

Fia: Perfekt är ordet. Genomtänkt. Ofattbart.

Lennart: Nej, det är märkligt varför människor ska kommentera sådana idiotiska saker.

2013-02-24 @ 22:10:37
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: smultron

Ja, det där begriper jag inte, hur folk kan kommentera ens kropp och utseende hur som helst? För min del har det varit huden, min prickiga, rosa och ibland nästan rödfläckiga, vilket är ganska vanligt hos rödtottar, somliga velat uppmärksammat.

2013-02-25 @ 10:02:17

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0