Bröd

Jag har köpt en ny bok. En brödbok. Bara av att titta i den blir jag helt knollrig i huvudet. Det är en hel bok med bröd utan vetemjöl. Lyckan är total! Dessutom är det inte konstiga mjölblandningar jag måste köpa in utan helt vanliga mjölsorter som rismjöl, sojamjöl och så vidare. Durramjöl verkar vara hemligheten.
 
I helgen städade jag dessutom ur skafferiet och slängde mjölsorter som blivit gamla. Jag har ibland ambitioner men de hinner dö med energinivåerna i kroppen. Kändes otroligt onödigt och jag svor att inte köpa in onödiga saker.
 
Men nu detta. Jag hoppas att jag ska orka och att jag ska vara uthärdig. Det känns ju så lyckosamt att jag ska kunna baka och äta tunnbröd till exempel. Det finns även recept på kanelbullar!! Okej, jag måste prova och se om det här inte är för bra för att vara sant. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Najs!
Lycka till med bakningen.

2013-08-21 @ 19:45:51
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Maria

Baka baka liten kaka :-)

2013-08-22 @ 07:16:50
Postat av: Hanna

Matilda: Tack!
Maria: Jojo, ska bli!

2013-08-22 @ 22:06:00
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0