Dimmorna har lättat lite

Ibland kommer jag att tänka på vilken fantastisk plats i mitt liv jag är på just nu. Jag har verkligen hamnat rätt till slut. Aldrig har jag omgett mig med så många fina kollegor samtidigt, där jag liksom gillar och kan underhållas av vem som av dem på lunchen. Jag har ett jobb jag gillar och som inte allt för ofta går ut över sömnen. Jag har balans i livet och även om dansen fått stryka lite på foten så har jag hittat många nya träningsformer som jag verkligen gillar, kanske lite oväntat. Jag har en bra lägenhet, som snart ska få nya tapeter (även om hyresvärden har bestämt att endast tapetsera om EN vägg i sovrummet, hur nu det ska bli). Jag tar mig snabbt runt i stan till de flesta ställen på mina wheels. Jag har nära till naturen, även om jag ibland saknar det vattennära läget.
 
Ja, jag vet. Allt det där är bara på ytan. Det är framför allt inuti som jag har hittat balansen. Ibland vippar förstås den där gungbrädan också. Mörkret kommer över mig. Ibland känns allt misär. Men idag är allting strålande. Jag tar vara på det eftersom jag inte vet hur det är imorgon.
 
Jag älskar det här livet.
 

Kommentarer
Postat av: Fröet

Det finns mycket att älska. Ibland är det lite svårt att se det bara, men SÅ härligt när man känner sig hög på livet.

2013-04-19 @ 10:33:35
Postat av: Matilda

Bra inlägg! Får du inte hela lägenheten tapetserad så kanske du kan tapetsera en väg med utskrifter av detta inlägg. Fall i fall du behöver extra pepp en dag

2013-04-19 @ 21:42:13
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilken energi det här inlägget förmedlade! Jag blev glad och stark av att läsa dina ord!

2013-04-20 @ 14:47:11
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0