Oväntade cravings

Den senaste tiden har jag tänkt mycket på Los Angeles. Har varit där en gång. En dag. Det blåste och regnade. Inte en särskilt exotiskt dag, inte på något sätt. Vadan denna längtan till artificialitetens Mekka?
 
Dessutom har jag tänkt på Israel. Jag tillbringade några månader i Israel i slutet av 90-talet. På kibbutz. Det var ett enkelt liv i en het öken. Jag kom att gilla det där landet skarpt. 
 
Nu sitter jag alltså här och längtar efter en tillvaro i ett varmt land. Tänk att kunna gå runt i linne på dagarna, att inte behöva ta med sig mer än en tjock tröja på kvällen. Jo, här regnar det. Vi går mot vinter. Och jag sitter och undrar hur det skulle vara att leva i ett varmare klimat. Varje natt drömmer jag om en sådan tillvaro. 
 
 
LA, 2009, mycket exotiskt som synes. 
 
 
Israel, 1999, kibbutzen i bakgrunden. Lite lustigt att se att jag har nästan samma frilla. Måste ha hunnit igenom en hel hårcykel på dessa 10 år. 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0