Vår vår

Jag skrev en gång en låt som hette Vår vår. Inser att min känsla för våren är som den länge har varit. Kluven.

Jag blir trött, hängig och nere när våren kommer. I helgen har jag känt mig långsammare än på länge. Jag har gått långsamt, tänkt långsamt och suttit i fotöljen med dubbla lager kläder invirad i en fleecefilt under längre stunder. En sådan ro finner jag sällan.

Det var nog en tempoväxling jag behövde. Kanske har jag lite mer energi nästa vecka. Kanske kommer våren vinna över mig även denna vår.

Det återstår att se.

Men så fann jag även min väg till tygaffären. Småblommigt, tänkte jag. Och gjorde en kjol.


Kommentarer
Postat av: Hella

Småblommigt gör dig vårigt fin iallafall! Oavsett tempo och sinnesstämning. Tänk att din kreativitet kan vara en sån självklarhet. Härligt!

2012-03-11 @ 18:51:53
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0