Skåneland

Skåneland, det var inte nyligt jag var här. Det känns fint att komma så långt bort och fortfarande vara i Sverige. Utlandskänsla. 

Och konferenser är alltid speciella. Särskilt ur socialt perspektiv. Jag har haft amerikaner efter mig. De har älskat mitt hår, min klänning och dragit fräckisar för mig inför mitt eget framträdande. 

Lund är fint. Här har varit varmt och soligt. Men jag saknar alltid vattnet. Så idag var jag tvungen att åka till Lomma för att bada i havet. En perfekt utflykt, även om jag är ovan vid så stora stränder med så mycket folk. 



Lomma och havet



Lund domkyrka



Jag och min nya konferensvän Kim på uni



Lunds vackra universitetsbyggnad - jag kommer aldrig att lägga upp en bild av Umeås dito här. Inte av skönhetsskäl i alla fall. 





 

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Tack för dom bilderna. Tänk, där bodde jag i tre år. Så många minnen. På den tiden fanns inte bloggar och digitalkameror hahah :) Badade mytcket i Lomma då.

Svar: Det var hysteriskt mycket folk där på stranden. Men Lund var fint.
Hanna

2012-07-27 @ 00:44:02
Postat av: Lennart

När jag var i Berlin hörde jag och såg ett antal amerikaner där. De pekade på en massa hus och tittade på kartor, sen sa någon att de måste leta upp en McD för det var dags att äta. När det finns så många härlig ställen där med god tysk mat!

Svar: McD kan man skippa. Alltid.
Hanna

2012-07-27 @ 16:51:12
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0