Utlopp

Det får inte koka över i mitt inre.

Vid återvinningscontainrarna idag stod några länge och tömde bilen på återvinning. Med bilen på tomgång. Avgaserna låg som i en gryta mellan containrarna. Där stod jag och skulle återvinna. Inhalerandes deras avgaser.

Jag :Går det kanske att stänga av bilen medan ni lastar ur?
Den ena reagerade inte. Den andra svarade: Ja.

Sedan inget. Sedan åkte de.

Jag är nöjd. Min förhoppning är förstås att de ska tänka på det framöver. Eller kanske skämmas lite lite.

Det är så onödigt. Så mycket som är så onödigt.

Jag kände mig modig.

Och fick utlopp för lite lite ilska.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tummen upp!

2012-01-15 @ 20:20:15
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Ester

Tummen upp från mig med!



Hjärtat var ute med hunden nu på kvällen. De gick i villaområdet nedanför oss. Ur ett av husen rusar en liten vit hund som hugger tag i vår hunds bakben. Husse rusar efter och grabbar tag i den vita rackarn. Matte hojtar i dörröppningen att han ju inte behöver ta i så när han lyfter hunden. Varken husse eller matte ber om ursäkt. Vad är det med folk...?

2012-01-15 @ 20:53:47
Postat av: Hella

Helt rätt att du sa ifrån. Och det är så mycket skönare efteråt när man liksom sträcker på sig lite extra för att man har agerat.

2012-01-16 @ 22:02:57
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Stina

Motverkar ju lite själva återvinnandet. Bra att du säger till, nästa gång kanske de kommer ihåg dina ord och stänger av bilen.

2012-01-17 @ 07:55:46

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0