Jeans

Mitt bästa jeansinköp kanske någonsin gjorde jag förra året. Ett par killjeans.

Jag frågade på affärn om de hade några jeans som var smala men inte skinn-tajta. Näeej, några sådana kunde han inte komma på. Girlfriendjeans, var sedan hans briljanta idé. Varför inte killjeans tyckte jag. Försäljaren såg lite förvirrad ut innan han kom på att det fanns ett par som kanske skulle kunna funka. Minsta storleken var ju 27, menade han. Jag tänkte att några 27:or skulle jag sannolikt inte få på mig.

De satt för tajt, inte alls som jag ville ha dem. Jag bad om en större storlek. Försäljaren argumenterade mot detta, typ, de töjer sig. Nej, de töjer sig inte i midjan, menade jag. De kommer alltid att sitta så här, för tajt. Till slut gav han med sig. Jag fick in min storlek och var hur nöjd som helst.

Under hela köpet pratade han sedan om det unika i idén att köpa killjeans som tjej.

Det bästa med de här jeansen, förutom att de sitter precis som jag vill ha dem, är att killjeans har mycket tjockare tyg. De kommer typ aldrig att gå sönder.

Och nu vet ni exakt HUR unik jag är, jag bär alltså killjeans.

Sen kan man också diskutera vilken extremt konformerad värld vi lever i om det är så att tjejer ska behöva ha tajttajta jeans, om de nu inte ska vara bagy. Det är inte lätt att vara konsument.

Kommentarer
Postat av: Ester

Grattis till fyndet! Ett par av mina favoriter är i brun manchester köpta på just herravdelningen. Raka och lite lösa i midjan.

2012-04-14 @ 20:07:21
Postat av: Hella

Helt rätt, bryt mönster. Ju fler desto bättre. Särskilt på Weekday finns mkt modeller som inte är bestämda för dam/herr. Mkt snyggt till en billig peng. Får du kanske bunkra upp nåt par nästa ggr du är i Sthlm igen.

2012-04-14 @ 22:30:17
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ester: Jag har köpt mycket på herravdelningen. Men sällan fått kommentarer om det. Det är där guldfynden finns!



Hella: Jag har bunkrat lite av varje nu när jag varit här. Dock inte jeans :)

2012-04-21 @ 17:06:36
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0