Saker som är lika?

Den här helgen la jag ner syendet. För i år i alla fall. Det känns lite skönt. Det är trots allt maniskt, mitt syende.

Istället har jag ägnat några timmar åt cykeln. Mekat. Bytt till dubbdäck inför vintern. Det liknar varandra lite, att meka cykel och att sy. Båda gör ont, båda blir man varm av och båda får en att vilja svära stundtals. Skillnaden är att cykelmekandet är smutsigt. Dessutom är det betydligt viktigare att resultatet blir rätt och bra. Annars är min transport i fara. Samt eventuellt mitt liv.

Tänk om jag bara skulle göra inget någon helg.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det där med att göra "inget" är nog överskattat. Jag spenderade helgen med att göra "inget" och det var ganska tråkigt. Höll mig inomhus för att vila upp mig efter en hektisk vecka, misstänkte att jag höll på att utveckla en förkylning (verkar dock ha varit ett falsklarm, ta i trä). Istället läste jag, vilket visserligen var mycket trevligt, gjorde en fältstudie i Wordfeud (inte riktigt övertygad) och spenderade på tok för mycket tid framför datorn. Att sy och meka med cyklar låter som betydligt mer givande helgaktiviteter.

2011-11-07 @ 12:27:46
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Tror du har rätt. Jag skulle bli rastlös och då sitter jag vid datorn. Eller så äter jag en massa grejer. Till slut har jag huvudvärk och oro i kroppen. Det är inte heller särskilt vilsamt. Men i "inget" väger jag nog in en del, fixa-runt-i-lägenheten. Sånt som annars inte blir av. Det är lite mindre stökigt här nu tror jag.

2011-11-07 @ 20:25:50
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0