Alltid på väg

En vecka av långa intensiva dagar. Upp tidigt, hem sent. En dag av att ta mig hem. Nu, hemma. Igår fick jag en timme extra. Eventuellt sov jag bort den.

För första gången på länge känner jag bara för att göra absolut inget. Inte gå utanför dörren. Inte stimulera hjärnan på något vis. Det är ovanligt. Kanske blev den lite överstimulerad i en vecka.

Men jag blir glad av att resande gör mig så glad. Jag mår bra när jag får vara på väg. Vara någon annanstans. Jag får massor av adrenalin och endorfiner av det. Att hitta vardaglighet i nya miljöer. Samtidigt oroar jag mig lite över att jag har svårt att vara på ett ställe. Att jag alltid vill vidare. Rastlösheten.

Nu ska jag sätta mig och söka pengar till nästa resa. Eller den har jag redan pengar till, men den efter det.

Tänk att jag har ett jobb som uppmuntrar till resor. Snacka om win!


Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag gillar också att resa, det ger mig ny inspiration och energi. Fast det är enklare att bara resa, då jag körde turistbuss var det inte samma sak. Då kände jag att ansvaret låg och tryckte i bakgrunden.

2011-05-29 @ 13:33:27
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0