Tingens ordning

Man kan ibland fundera över hur jag har tänkt, och om jag har tänkt, när jag sorterat in tingen där de nu befinner sig. Eller hör detta ihop:

- I nattduksbordet: Laddade batterier, SL-remsa, minneslappar (typ biljetter, broschyrer), gamla mobiler, glasögon med fodral, tomtebloss(!).

- I bokhyllslåda: Gamla MD-skivor, hörlurar, smycken och bankdosor som inte används.

- I fristående låda: extern hårddisk, osorterade foton, datorfodral, en antik kamera, oladdade batterier.

- I tv-bänken: Pappersmaterial (block, mappar, kuvert), kameraladdare, minnesstickor.

- I stora köksskåpet: mediciner, kvitton, nycklar, kartor, plastkort som inte används, kontorsmaterial, brädspel.

- I kökslådan: betalda fakturor/viktiga papper, mobil- & eltandborstladdare, bankdosor, tändstickor.

Saker som inte har något hemviste är: fjärrkontroller, kameran, i-poden, obetalda fakturor.

Om jag börjar rubba på tingens ordning vet jag att det blir kaos, jag kommer inte hitta något. För jag vet exakt var allt ligger (utom kameran som alltid gömmer sig) även om det är ologiskt. Logiken för mig finns i var jag hade det i min förra lägenhet. Eftersom denna har mer plats för förvaring har jag tagit med de gamla dåliga rutinerna och blandat med nya. Den enda logiken jag kan se nu när jag listar det är att jag åtminstone särar på laddat och oladdat, samt dosor som används och inte används.

Tror jag behöver göra ett stort bål med saker och sedan försöka sortera in dem efter funktion. Kaoset är nära.



Jag fick de här när jag var liten, under 10 år. Av de 20 som fanns i originalförpackningen finns 11 fortfarande kvar. Den som spar hon har.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Jag har nog lite mer kaos än du. Men ändå lite ordning i kaoset!

2011-01-16 @ 18:39:32
Postat av: Beyonce

Jag har ungefär som du, men en man som lägger saker helt fel så jag inte hittar någonting, och han har ingen aning om vart han lagt saker. Det är liksom bra för ordningens skull att vara singel. Fast det finns ju några bra saker mad att vara gift oxå.

2011-01-16 @ 19:56:58
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Jag gissar att det är möjligt att ha det värre.



B: Men gud, vilken panik att dra in någon annan i hemmet. Tack, ytterligare plus att leva själv. Tyvärr är plussidan fortfarande mycket större.

2011-01-16 @ 20:11:34
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: 08

Ah. Precis så funkar jag just nu. Grejer hopade med varandra enligt egen logik, och ve den som rubbar den! :D

2011-01-17 @ 23:29:26
Postat av: Hanna

08: Skönt att det inte bara är jag :)

2011-01-18 @ 21:33:05
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0