Restarm

Sedan jag flyttade till Umeå har jag blivit bättre på att göra miniresor och åka på getaways. Inser hur trevligt det är och att det inte behöver krävas så mycket. Bara packa min Kånken och åka.

Jag har på mindre än ett halvår hälsat på i Norrtälje två gånger. Stockholm. Bomstugan vid älven. Skellefteå. Svenska fjällen.

Det krävs en del resande för att träffa människor jag vill träffa när jag bor som jag gör, lite avigt till. Men jag gillar också känslan av att vara på väg. Jag vill hela tiden röra på mig, framåt. Tror jag mår som bäst när jag är på väg. Och jag inser att det är väldigt trevligt att hälsa på människor. Det är en umgängesform passar mig. När jag ska bo hos någon har jag större ro i kroppen av någon anledning. När jag bara hälsar på är det som att jag hela tiden måste vara på väg därifrån. Vill ju inte överutnyttja gästfriheten.

Undrar vart jag ska åka härnäst?


Kommentarer
Postat av: Fröet

Jag älskar också att resa. Stort som smått.

2011-02-01 @ 12:12:46
Postat av: Hella

Håller helt med, så himla himla trevligt att vara på resande fot och göra små getaways. Först då man hinner ikapp sig själv ordentligt.

2011-02-01 @ 18:27:12
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag gillar också att resa, men oftast gör jag det själv och det tycker jag inte känns så kul. Jag tycker att det är trevligare att ha någon med sig.

2011-02-01 @ 19:16:55
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Smått och gott.



Hella: Sant. Liksom lättare när man kommer ur sina dagliga rutiner.



Lennart: Aj då. Jag gillar båda.

2011-02-01 @ 20:27:39
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0