Kär i vintern

Den här vintern har redan varat i nära nog tre månader. Men jag är inte mätt. Jag blir tvärtom bara mer kär i den. Den är perfekt just nu. Lagom kall, mycket snö. Och som jag skidar. Jag är helt besatt. Spåret är nära och det är så enkelt att bara smita dit och stjäla några varv. Med funktionsklädenra på och pannlampan lysande. Ibland med riktigt flyt och bra glid. Det blir aldrig jobbigt riktigt. Det känns alltid som att jag orkar mer. Ibland är det bara kylan som härjar mina fingrar, tår och kinder.

Men så vet jag också vad våren innebär för mig. Ljuset som håller mig vaken. Ångesten som flyttar in i bröstet när man ska vara så där glad och social och vilja så mycket med livet. Tröttheten och björkarna som helt däckar mig.

Så jag njuter av vintern. Varje dag.



Oroar mig bara lite över att jag lätt blir manisk. Liksom inte kan ta det lugnt. Måste, måste skida varje dag. Tills jag typ går sönder och inte kan. Eller vill. Denna ständiga avvägning av att smida medan järnet är varmt och att inte bränna ut sig.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Blä! Jag blir avis. :) låter så härligt

2011-01-13 @ 23:37:01
Postat av: Anna

Jag har insett att jag är periodare. Och att det måste få vara okej, oavsett.



Jag har mina veckor eller månader, som i trans kring projekt/sinnestämning/aktivitet/matdille eller vad det nu kan vara. Dessa "stim" följer ingen gängse logik som årstid, andra människors uppfattning eller för all del lämplighet.



Andra perioder står livet helt stilla, förutom de rörelser som måste till för att tillvaron ska gå runt.



Kör ditt uppåttjack nu innan pollenhelvetet tar dig! <3

2011-01-14 @ 11:42:29
URL: http://jensenstankar.blogspot.com
Postat av: smultron

Jag älskar din rubrik för jag är också kär i vintern! Ändå hinner jag inte vara ute tillräckligt mycket, men varje stund ute är lycklig. Efter fredagsmiddan idag alltså, när skymningen kommit, ska jag åka pulka med ongarna bakom huset. Tjoho!

2011-01-14 @ 12:03:58
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Hanna

Frö: Det är det.



Anna: Du har helt rätt. Det är väl olika rörelser i livet i stort som påverkar hur man känner sig. Och det är klart man ska rida på den där vågen när den kommer.



Smultron: Det låter supermysigt!

2011-01-14 @ 19:13:57
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0