Vattenlös

Idag har jag varit utan vatten under eftermiddagen. Det är verkligen märkligt att vara helt utan vatten hemma i stan. På landet är jag van och vet var jag kan hämta i värsta fall. Till slut ställde de ut en liten tank med dricksvatten så att jag kunde hämta.

Nästa problem att jag har dåligt med vattenkontainrar. Kunde skaka fram en småäcklig hink. Inget för dricksvatten precis.

Tur att jag skulle äta ute ikväll. Nu är vattnet tillbaka. Och jag har två hinkar snuskvatten till godo.

Hoppas inte läckan på gatan innebar att de släppte in några parasiter.


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Sjukt att vi är så hjälplösa utan vår vanliga lyx. Vi hade strömavbrott igår i ca 2 timmar, kändes som värsta stenåldern.

2011-02-19 @ 12:50:11
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

B: Det är ytterst beklämmande.

2011-02-19 @ 22:05:07
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0