SVT 4ever

Min djupa och innerliga kärlek till SVT är knappast heller någon hemlighet för dem som hängt med ett tag. Den här kärleken känns tyvärr som att den är döende. Eller snarare objektet för min kärlek.

Regeringen vill minska SVT:s uppdrag och smalna av den inte att bara göra "viktiga" saker. Vilket kommer resultera i att det blir någon slags bikanal i djungeln av kommersiella kanaler.

Snälla regeringen, varför?

- Ingen annan kommer att göra de viktiga program av varierande smalhetsgrad som SVT gör nu.
- Ingen gör program med lika hög kvalitet som SVT
- Låt oss ha kvar reklamfri tv - vår Fria Television!

Tankarna på det här ger mig ångest dagligen. Tänk er att behöva se vintersport med andra kommentatorer än dem vi har nu, våra duktiga, klassiska kommentator. Tänk er att var och vartannat åk avbryts med reklam.

Jag säger bara: outhärdligt!

Men tänk även på allt annat viktigt som SVT gör. Alla fina serier de skapat och köpt in över åren som vi får se utan reklam. Alla nyhetsprogram, debattprogram men även olika typer av nöjen.

Låt oss ha SVT kvar! Kommersiell tv har mycket, men den har inte samma kvalitet. Vad någon än vill säga.

Kommentarer
Postat av: fröet

håll ve de

2011-02-24 @ 19:20:20
Postat av: Matilda

hear hear!

2011-02-25 @ 17:53:41
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Ester

Instämmer helt o hållet.

2011-02-25 @ 20:46:41
Postat av: Hella

Jag håller helt med, inget kan jämföra sig med SVTs bredd och kvalité!

2011-02-26 @ 11:55:31
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0