I mekartagen

Jag har haft en finfin helg med mamma och Kjelle här. Jag har pysslat om dem och Kjelle har pysslat om mitt hem - skruvat upp krokar, hängt upp lampor bytt sladd på morfarslampan och mekat cykel. En bra deal om ni frågar mig.

Jag har alltså äntligen lärt mig meka cykel. Så nu har jag två cyklar som fungerar (vad jag vet i alla fall). Men bäst av allt är att jag kan laga nästa punktering själv. Det känns så galet skönt. Inte för att det är så där jättekul, men för att det går fortare än att lämna in den. Dessutom finns här massor att tjäna om jag planerar ha punktering lika ofta som jag haft hittills. Vi snackar typ 250 kr per punktering. Kanske ska jag starta en punkteringsfond där alla sparade pengar hamnar.

Provade att cykla min gamla cykel idag. Även om den är väl låg är den otroligt lätt och lättcyklad. Den andra är betydligt tyngre. Vi kan väl säga att jag har en racercykel och en fincykel.

Nu är jag själv igen. Det känns ok, men det var skönt att ha lite liv och rörelse i hemmet också. Jag tror till slut att det börjar sjunka in nu. Alltså att jag ska bo här. Hela vintern. Hela sommaren. Ja, hela tiden helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Mysigt med besök. Funderar som bäst på var jag ska bo hela tiden framöver. Hjärtat finns ju på så många ställen.

2010-10-31 @ 18:04:35
Postat av: Karin

Låter som en mycket bra helg!

Bra att du kan meka nu! Bra kvinna reder sig själv vet du! =)

2010-10-31 @ 22:46:11
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Jazzhoppan

Finbesök :-)

2010-11-01 @ 10:09:44
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frö: Skönt om någon/något väljer åt en, som i mitt fall.



Karin: Helt rätt! Jag är helt galet nöjd med min nya kunskap.



Jazz: Det bästa! :)

2010-11-01 @ 20:36:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0