Telefonröst
Något av det mest stressande jag vet är få telefonröster med olika val i örat när man ringer till företag. Särskilt när ens ärende inte är klockrent utefter de val som finns. Vad ska man välja? Man väljer något. Inser att man valt fel. Det går inte att gå tillbaka i menyn. Man måste lägga på. Ringa upp igen. Och sedan gå hela hierarkin en gång till. Hur mycket tid man än har så har man inte tid att sitta med dessa ständiga val. Val, val, val. Hur ska jag veta?
Dessutom pratar de där rösterna allt för långsamt. Använder för många ord. Och säger för mycket onödigt. Jag blir galen.
Ja, jag sitter i kö nu. Skatteverket.
Dessutom pratar de där rösterna allt för långsamt. Använder för många ord. Och säger för mycket onödigt. Jag blir galen.
Ja, jag sitter i kö nu. Skatteverket.
Kommentarer
Postat av: jess
ja är det någonting som är stressande så är det ju köer...
Postat av: Doc
Telefonrösterna stressar mig inte, inte ens när mitt ärende inte är klockrent. Det som stressar mig är när telefonrösten säger att jag ska vänta kvar på personlig service och därefter avslutar samtalet. Det hände mig när jag ringde polisen för ett tag sedan. Det är stressande.
Postat av: Beyonce
Jag måste ringa Försäkringskassan idag, hu.
Trackback