Hudlös

Jag känner mig stundtals hudlös. Som att allt som händer påverkar mig väldigt mycket, går rakt in. En lägenhet jag skulle kolla på blev uthyrd. Axlarna åkte upp till öronen igen. Oro. Även om lägenheten inte var den mest intressanta. Jag insåg bara vilken problematisk sits jag sitter i.

Då bestämde jag mig för att tacka ja till en annan osedd. Jag ringde hyresvärden. Han undrade hur jag menade. Förstod min oro och sa:

- Oroa dig inte. Har jag sagt att du ska få titta på den då får du göra det också. Här uppe håller vi vad vi lovar. 

Jag blev rörd till tårar över de där små orden. Axlarna trillade för stunden ner från öronen igen.

Jag vet ju att det löser sig. Men den här oron kan ändå äta upp mig. Nu väntar jag på att aptiten ska återvända.

Kommentarer
Postat av: Ester

Den där oron kanske går att använda till något positivt i bästa fall.

Men glöm inte bort att andas bara, och äta förstås.

2010-06-18 @ 12:51:23
Postat av: Fröet

Men åh!!!! Kram bästa du! Tror det kommer att bli superbra dethär.

2010-06-18 @ 13:25:02
Postat av: Beyonce

Det är klart att det löser sig, men jag vet precis hur orolig man blir. Vi ska oxå flytta, bara några km men jag stressar upp mig i alla fall...

2010-06-18 @ 13:35:07
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Matilda

Känner igen det där...

Blev grymt besviken och arg när en mäklare sålde en lägenhet jag var intresserad av medan jag var bortrest på begravning. Hon hörde inte av sig som hon hade lovat...

Men i slutändan löser det sig. Hoppas du inte har för mycket tidspress på dig bara...

Trevlig helg!

2010-06-18 @ 17:00:09
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ester: Ibland kan jag kanalisera den till effektivitet, men det krävs att jag har saker att göra. Ska bli bättre på att äta.

Lina: Tack, det kommer det. I slutändan. Kram

B: Det är otroligt frustrerande.

Matilda: Men vad dåligt! Det kommer att lösa sig för mig.

2010-06-18 @ 19:03:46
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Det är modigt att flytta. Du är modig! Och det kommer ordna sig. Jag och Fröt kommer norr över ofta och tittar till =)

2010-06-18 @ 23:43:18
Postat av: Hanna

Bling: Det känns tryggt! =)

2010-06-19 @ 10:53:39
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hella

Det kommer lösa sig, det gör alltid det på något vis. Det är jag helt övertygad om :) Men jag vet vad du menar, man vill att allt ska vara klart nu NU NUUU!

2010-06-21 @ 22:31:08
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0