Cirkulation

Världens bästa mamma var här idag. Hon hämtade lite av mina avdankade grejer. Och blev glad för dem. I vår familj låter vi saker cirkulera istället för att köpa nytt. Gammalt blir som nytt i nya sammanhang. Ekologiskt och ekonomiskt.

Dessutom fick hon en ganska ansenlig mängd sprit (annars hade nykteristen i huset antagligen ställt sig och hällt ut den) och bakverk jag bakat men som jag inte kan äta (vetemjöl).

Som tack fick mamma äran att trycka på mina stackars axlar. Nu sitter de ungefär en halv decimeter lägre än innan.

Jo, jag har förmödrar som gör allt för mig. Så småning om ska jag till mormor och låta henne ta hand om mig lite. Kanske får jag med mig något användbart därifrån, det får jag oftast. Undrar just vad jag ska ta med till henne den här gången?

Kommentarer
Postat av: Fröet

Låter grymt. Tyvärr har jag inte så många bekanta här runtom som jag kan hämta just kuddfodral från. Dock brukar mamma få kläder från mig och jag snor alltid med mig någon pryl hem till mig:)

2010-06-21 @ 17:05:59
Postat av: Hanna

Frö: Nä, det är ju ett problem. Man kan ju inte vara allt för kinkig heller i cirkulationsprocessen utan får arbeta efter principen att ta det som erbjuds.

2010-06-21 @ 17:40:40
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hella

Min kära mor och far besökte mig också idag och jag skickade med dem en påse med kläder jag inte använder längre. (Jag har mao rensat garderoben nöjd) till min brorsdotter på 11 år, som avgudar allt jag har haft på mig givetvis. Som du säger, miljövänligt och bra! Win win!



Ps Jag kan inte läsa din blogg från jobbet längre, landssorg!

2010-06-21 @ 22:33:37
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag har det tvärsom, min mamma brukar ge mig sina gamla dukar och någon gardin ibland.

2010-06-22 @ 12:52:15
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hella: Det är fruktansvärt. Vilken taskig arbetsgivare!



Lennart: Ja, det funkar ju åt alla håll.

2010-06-22 @ 21:15:42
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0