Korren och jag

Plask, plask, plask. Jag undrar vad det är som plaskar i vattentunnan, även om jag egentligen redan vet. När jag tittar ner ligger han där och simmar ryggsim.

- Nej, men där ska du väl inte vara! säger jag förebrående.

Han bara tittar på mig och tycks säga:

- Jag inser det nu.

Ner med en gren och plötsligt springer han rakt emot mig. Båda får panik. Grenen far i marken. Korren sticker till skogs. I skogsbrynet stannar han till och tittar på mig. Jag hör det:

-Tack då.

- Jaja, men kan du inte dricka ur pölen i fortsättningen, svarar jag.

- Äh, pölar är för blåmesar och sniglar. Jag gillar det fräscht och fritt från fjädrar.

- Ok, jag lämnar grenen i tunnan. Nästa gång kanske jag inte hör dig.

- Bra så!



Korren.

Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

När jag var liten och bodde i hus hände det ofta att ekorrar hamnade i hinkar som stod framme och råkat samla vatten i regnet. En av de druknade faktiskt. :(

2010-07-25 @ 15:05:55
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Lennart

Han kanske behövde kyla av sig i värmen, det är inte så lätt i en liten pöl.

2010-07-26 @ 15:29:51
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ester

Häftigt! Den ser jättegullig ut!

2010-07-27 @ 13:35:02

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0