Om kärlek

Det är något med kärlek som går mig förbi. Jag har nog Asbergers light när det gäller kärlek för jag förstår mig inte riktigt på hur den fungerar. Absolut inte hur man tar del av den.

Men inte heller hur man delar med sig av den. För visst finns det en gnutta kärlek i mig. Men jag vet inte hur jag ska förmedla den. Hur delar jag den med de som finns runt mig och som jag vill ska ha den? Jag är otroligt dålig på det. Det blir inte äkta när jag försöker. Inte ens när jag menar det.

Ibland försöker någon ta kärlek ifrån mig. Lite sipprar ut. Men den riktar sig alltid till fel person, till någon jag inte alls vill ge den. Som att de som punkterar mig stjäl från mig.

Tur att jag har en mamma som förstår bättre och väcker mig med en alla hjärtans dags-hälsning.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Jag skickar lite kärlek till dig. Idag som andra dagar. Kram

2010-02-14 @ 12:24:46
Postat av: Jazzhoppan

Alla dagar är ju alla hjärtans dag... Skickar ett stort lass till dig!!!

2010-02-14 @ 14:50:41
Postat av: Lennart

Jag har också svårt med det där. Försöker ge men vet inte om jag gör rätt, det kommer aldrig något tillbaka.

2010-02-14 @ 17:33:21
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Oh vad jag känner igen mig i det där.

2010-02-14 @ 18:58:09
Postat av: Magnus

Vem förstår hur kärleken fungerar?

2010-02-14 @ 20:04:16
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Karin

De som lever i parförhållanden är en minoritet. Tyder inte det på att det är vi andra som är normala?



(Jag har alltså också svårt för det där.)

2010-02-14 @ 20:35:21
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0