Nagelborste de lux-problem

På mitt handfat har det alltid stått en nagelborste. Varför, är något oklart. Men det har alltid stått en där.

Den köptes in ungefär då jag flyttade hit, för 10 år sen, och där har den blivit kvar.

Nagelborsten används till följande:

- panikgörarent handfatet när jag inte orkar böja mig ner efter svampen
- borsta rent skor
- ta upp plats på handfatskanten.

Jag kommer från en familj med en lång tradition av innehav av nagelborste på handfatskanten. Hemma hos mig har man alltid haft det. Rena naglar tycks vara en dygd. Även om man aldrig använder borsten till att just borsta naglarna.

Jag står nu i valet och kvalet om jag ska göra mig av med nagelborsten. Jag har trots allt:

- en svamp att rengöra handfatet med
- en förbrukad tandborste samt en skoborste att göra rent skorna med
- en onödigt liten handfatskant som mycket väl skulle behöva lite mer utrymme
- aldrig använt den för att rengöra naglarna.

Beslutsångesten är total.



En närbild visar tydligt att den kommer från min blåa period som påbörjades under sent 90-tal. Den stora frågan nu är om den gjort sitt.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tur att du tar dig tid att nagelfara detta.

2010-02-23 @ 19:18:04
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ester

Åh, den blå perioden! Den har vi minnesmärken över här hemma också. Tandborstmuggar och papperskorg från Ikea. Håller i en evighet, så de ger en ingen anledning att hiva dem. I och med stundande flytt, så har jag dock insett en sak- man ska inte bli slav under prylarna! Om du slänger nagelborsten, så lovar jag att lämna alla gamla inrednings- och modetidningar till pappersinsamlingen. :-)

2010-02-23 @ 19:18:21
Postat av: Anna

Jag förstår din ambivalens. :-)



Min praktiska läggning säger: Släng den och bli av med affektion och 10 års eventuell bakterieflora. MEN, köp en ny och lägg i en badrumslåda. Det finns faktiskt flera tillfällen då man behöver göra rent under/på naglarna.



Så där ja. Kallt, krasst och helt känslofattigt.

Förlåt.

2010-02-23 @ 20:45:39
URL: http://jensenstankar.blogspot.com
Postat av: Cosmic Moose

För en nagelborset som är tio år gammal ser den väldigt fräsch ut. Min är drygt 6 månder gammal och ser fördjävlig ut i jämförelse. Gul och med strån som står åt alla håll (och jag har knappt använt den!).



Kvalitet som din nagelborste bör sparas vidare!

2010-02-23 @ 20:47:55
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Hahahaha! Garvar både åt den blå perioden och att det verkar gå i arv, eller om det är socialt betingat :-)

2010-02-23 @ 22:45:25
Postat av: Lina

jag hade också en blå period...kanske därför jag absolut inte vill se en blå pryl i mitt hem nuförtiden.

2010-02-24 @ 09:27:09
URL: http://rosmolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: smultron

Aha, den där sorten känns igen! Fast det var ett tag sen vi slängde vår, men den vi har nu är nästan likadan, med ett böjt handtag. Intressant, va? ;)



Vi använder nagelborsten till det namnet antyder men du gör ju inte det och radar upp argumneten för att inte ha den kvar, tydligt och bra så mitt råd är: Släng den!



Du kommer garanterat att känna dig nöjd med beslutet. Trevlig blogg du har.

2010-02-24 @ 09:37:47
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Hanna

Magnus: Jag är som fastnaglad vid problemlösningen runt detta.

Ester: Ok, gör´t! :) Jag har för övrigt också en blå sopkorg samt blå tandborstmuggar från samma tidsperiod.

Anna: Jag har bestämt mig för att den åker.

Cosmic: Men åååhh, jag som tänker slänga, feng shui. Men jag håller verkligen med ok kvalitetsaspekten.

Jazz: Det går helt klart i arv.

Lina: Nej, tyvärr finns det en del kvar från den där eran.

2010-02-24 @ 09:38:24
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hanna

Smultron: Tack! Den är slängd nu :)

2010-02-24 @ 10:10:17
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0