Hit eller shit?

Jag går runt och har det ganska bra. Jo, jag har det bra. Mojsar runt och gör mina saker.

Ibland tänker jag att min hjärna håller på mosar ihop helt. Det finns ingen utmaning i tillvaron riktigt när man gör precis som man vill hela tiden.

Eller vill och vill. Det måste finnas något bortom det här, något större. För att planera framåt i tiden tycks omöjligt. Jag måste leva nu och här, har ingen aning vad som väntar mig.

För något är det väl? Jag hoppas det. Något som får det att pirra i mig. Något att längta efter. Något att känna mig lite behövd för.

Visst, min tillvaro är lätt. Men livet ska väl inte vara lätt. Jag behöver något. Vill inte önska mig motgångar, men får man inte kärlek, sysselsättning eller medgång så vill man väl i alla fall ingjuta någon slags känsla i kroppen.

Jag behöver det.

Kommentarer
Postat av: Kang

Alltså, jag vill verkligen inte ta ifrån dig känslan av att det vore kul om det händer lite, men jag satt PRECIS och pratade med en kompis i telefon och sade till henne "Varför kan inte livet bara rulla på sådär meningslöst och enkelt?"



Vi kan byta tillvaro en vecka, fast jag misstänker att du inte är så sugen.

2010-02-09 @ 22:11:08
URL: http://helamig.wordpress.com
Postat av: Lina

jag behöver också lite motstånd...men det beror på att mitt jobb är så hjärndött...skulle dock inte vilja byta med dig tror jag...eller kanske...iaf vissa dagar

2010-02-10 @ 09:44:07
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0