Badrum är det nya svarta

Mitt badrumsbloggande fortsätter. Nu förväntar sig den som inte känner mig kanske att jag ska visa upp blanka rostfria ytor, 1-meters stora kakelplattor eller vattenblandare som är tokdesignade.

Istället visar jag upp hur fint och tomt mitt handfat blev när nagelborsten kastades bort. Först hann jag förstås med att panikgörarent handfatet inför fotograferingen. Det som inte syns på bilden ordentligt är att handfatet är på väg att trilla ner från väggen.

Apropå det så fick jag till slut kontakt med rörmokaren. Han skulle komma nu i eftermiddag. Jag försökte förstås pressa honom på en tid då han skulle dyka upp. Men han är ju hantverkare, så det var omöjligt. "Efter 13" lyckades han till slut prestera, uppenbart provocerad över att jag ville ha en tidsplan av honom. "Efter 13" kan ju betyda precis vad som helst. Om någon skulle hända skulle han i alla fall försöka ringa. Det känns ju tryggt.

Den som känner mig vet att jag blir oerhört stressad av att veta att någon ska dyka upp i mitt hem, men inte när. Jag tycks inte kunna företa mitt liv på normalt sätt i den situationen.



Min lite luftigare och nynagelborstade handfat.



Nagelborsten är slängd. Märk väl att även sopkorgen kommer från den blåa perioden.

Kommentarer
Postat av: Lina

skönt att den är borta...skillnaden är enorm:)

2010-02-24 @ 10:43:06
URL: http://rosmolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Ester

Örk, jag känner igen sopkorgen. Om tio år kommer jag förmodligen att få samma känsla inför rostfritt och vitt. :-)

Ditt badrum fick förresten en helt ny fräschör!

2010-02-24 @ 14:53:19
Postat av: Magnus

Med små medel kan stordåd uträttas.

2010-02-24 @ 21:01:16
URL: http://papamac.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0