Symfonin

Har idag varit på Norrlandsoperan och sett Warriors. Symfoniorkester och dans i ett. Lite Tjajkpovskij så där på en lördag - till studentpris förstås. Under tiden tänkte jag i 140-teckens fraser, som vanligt nu för tiden. Ungefär något sånt här:

Alltså tanten bredvids min när jag drog fram öronpropparna och satte i öronen.

Det är svårt att somna framför en symfoniorkester.

När jag ser killen bakom pukorna minns jag med skam min egen karriär som slagverkare i en orkester. Ångestframkallande...

Hur går det till när man tar beslutet att börja spela basfiol fast man är mindre än basfiolen. Hoppas man på att växa förbi? Den ska liksom bäras!

Undrar hur många i orkestern som är betablockerade i detta nu förresten...?

Alltså paret framför håller på att börja hångla när som helst. Det är inte bio. Det är finkultur!

Vad är det med hierarkin i orkestern förresten? Dirigenten tog i hand med två av killarna i orkestern varje gång han kom in. Ganska många gånger blir det!

För övrigt är oboe det vackraste instrumentet jag vet att lyssna på.

Sen blev det dans. Det var magiskt och jag minns inget. Helt hypnotiserad medan de tände "stjärnor" på väggen bakom scenen. Kunde inte koncentrera mig på något annat medan "stjärnhimlen" lystes upp.

Mer kultur!
  1. För övrigt är oboe det vackraste instrumentet jag vet att lyssna på.
  2. Vad är det med hierarkin i orkestern? Dirigenten tog i hand med två av killarna i orkestern varje gång han kom in. Således ett antal gånger.
  3. Irritationen när paret framför höll på att börja hångla när som helst. Det är inte bio. Det är finkultur!
  4. Undrar hur många i orkestern som var betablockerade förresten...?
  5. Hur går det till när man tar beslutet att börja spela basfiol fast man är mindre än basfiolen. Hoppas man på att växa förbi? Den ska bäras!
  6. När jag såg killen bakom pukorna minns jag med skam min egen karriär som slagverkare i en orkester. Genans!
  7. Exakt samtidigt som jag tryckte fram förra tweeten: "ett fel uppstod" varpå datorn stängdes ner. #twittbug
  8. Det är svårt att somna framför en symfoniorkester.
  9. Alltså tanten bredvids min när jag drog fram öronpropparna och satte i öronen.
  10. Har sett min första Tjajkovskij. Tur jag inte kunde livetwittra. Men hade jag gjort det hade det sett ut typ såhär:

Kommentarer
Postat av: Hella

Finkultur och hångel hör inte ihop!

2010-12-05 @ 14:07:36
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0