Tvättstugetankar

Det här med tvättstugor är nog nångot som ofta berör och väcker känslor. Det är ju något som påverkar en i vardagen men som man dessvärre inte riktigt kan påverka själv i full utsträckning.

I min tvättstuga i stan, där finns det i alla fall inget lyse. Kalla mig bortskämd (och det är jag nog med tvättstugorna på min gata på Söder) men jag vill gärna ha en fungerande taklampa när jag tvättar. Undrade varför det låg en tändare på bordet, men det fick snabbt sin förklaring. Överlag kan jag säga att det här med lampor i källaren verkar vara en bristvara i mitt hus.

Dessutom finns det bara en tvättmaskin och torkrummet har ingen extra värme. Det tar därför numer betydligt mer tid att tvätta. Alltså en maskin ska tvätta lakan, handdukar och olika färgad tvätt i övrigt. Jag gissar att mina tvättrutiner (eller klädrutiner kanske) kommer att behöva ändras drastiskt inom en närframtid.

Det bästa med tvättstugan är dock att jag bara kan öppna min ytterdörr och lyssna för att ta reda på om maskinen gått klart. Det finns inga dörrar mellan den och mig förutom min ytterdörr. Det gäller då även alla som passerar in och ut i trappen. Men vem skulle vilja tjyva mina gamla kläder. Nä.

Kommentarer
Postat av: Lina

jag tycker tvättstugor är läskiga nog som de är ibland. även med lyse

2010-08-26 @ 18:33:13
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bratt du ser å hör... för folk e hejar på att stjäla... fastän det e bara trasor! ;)

2010-08-26 @ 21:14:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ester

I förra lägenheten hade vi ingen torktumlare, utan fick hänga kläderna framför en evighets-fläkt. Längtar till huset, då har vi egen maskin, men å andra sidan egen räkning på vad den gör också.

Varför inget lyser förresten? Någon typ av studentboende?

2010-08-27 @ 10:56:48
Postat av: Hanna

Lina: Det är något lite spooky över dem ja.

Daniel: Jo, folk stjäl vad som helst.

Ester: Vet inte. Den är nedskruvad, undrar om ingen annan störs av det så att de inte sagt till värden. Jag ska försöka ta upp det snarast. Det blir inte precis ljusare.

2010-08-29 @ 15:23:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0