Nya insikter

Jag har promenerat en hel del de senaste dagarna. Gått på impuls, hittat nya ställen. Lite typiskt när man ska flytta. Tvättstugan längst bort från mig (ca 30 meter längre bort) är betydligt lyxigare än den jag av ren vana alltid använt. Bättre tumlare, bättre torkrum.

Igår hittade jag till den här butiken. Den finns på Söder, lite undanskymd, men mycket välfylld. Där råkade jag hitta en miljönisse som var som jag fast värre. Inte köpa i onödan, det man köper och det man gör ska lämna så litet avtryck i naturen som möjligt. Saker som man kan fundera över när jorden verkar slå värmerekord i år.

Jag blev ännu lite mer inspirerad, även om jag är ganska bra på ickekonsumtion och att ärva andras grejer/köpa gamla saker kan man alltid bli bättre, tänka ännu mer på avtrycken man gör. Jag ska bli det. Men igår blev jag med ny vattenflaska. Den ska hålla i åratal.


Kommentarer
Postat av: Lina

fin:) från deras nätbutik har jag beställt min buff

2010-08-13 @ 20:12:17
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lina: Jag råkade också hitta en Buff. Love it!

2010-08-13 @ 21:44:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0