Bara skal

Det börjar eka i skåpen. De töms. Det allra mesta är nedpackat. Utan sentimentalitet. Allt tittar jag på och tänker: är den värd att packas med. Inget tittar jag på och minner mig tillbaka. Minnen från en lägenhet.

Jag har så mycket saker, men så lite som känns viktigt. Jag kommer att få mer yta i mitt nya boende, men ändå är jag benägen att ta mig närmare de där sju ägodelarna. För just nu trivs jag hemma, när det är tomt på hyllorna. Det är så lätt att hitta när det bara finns en sak att hitta.

Aldrig har min lägenhet varit så här ren och samtidigt så här skitig. Skitig av allt damm som virvlar upp, ren av allt gnetande på varenda skåplucka och hylla där man kan komma åt. Jag är smutsig och det känns inte som att jag blir ren när jag duschar, när jag stiger in i lägenheten är det som att allt klibbar vid mig direkt. Jag sover i yrande damm.

Det är kanske inte konstigt att jag börjar känna mig redo. Redo att lämna den här stan.

Kommentarer
Postat av: Ester

Vilken process ändå! Häftigt!

2010-08-01 @ 20:54:15
Postat av: Jazzhoppan

Du är modig. Och har nog alltid varit redo. Det funkar så när det känns rätt :-)

2010-08-01 @ 21:15:36
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ester: Som en själslig rening ungefär.

Jazz: Ja, det gör nog det!

2010-08-01 @ 21:38:08
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: 08an

Å Hanna, spännande. För mig kändes flytten till en annan stad lite som att upptäcka en ny värld. O visst är det helt sjukt m damm, var produceras all damm undrar jag...

2010-08-01 @ 22:31:18
Postat av: Blingbling

Detta är början på något nytt :)

Förresten, har du hittat någon att hyra ut till? Eller säger du upp kontraktet direkt?

2010-08-02 @ 17:30:28
Postat av: Lennart

Jag tycker inte om att ha för mycket grejor, bara det jag behöver. Vill inte ha onödiga saker som ligger och dräller. En flytt brukar vara ett tungt göra, men ändå spännande.

2010-08-02 @ 19:59:51
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

08: Det blir otroligt spännande med en ny stad. Jag tror upptäckarglädjen kommer väckas i mig igen. Den har lite dött här i Stockholm tyvärr.



Bling: Hyr ut ett år i taget. Får se hur länge jag får och det känns viktigt.



Lennart: Det känns skönt att leja bort själva flyttandet den här gången.

2010-08-02 @ 22:10:53
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0