Skärpning

Jag går nästan alltid och tänker på mat på dagarna. Det finns höjdpunkter på dagen och samtliga innefattar mat.

Men när man har fullt upp så där så att man glömmer tiden är det lätt att missa matpauserna. Det har idag lett till att jag vid flera tillfällen känt mig nästan sjuk, huvudvärkig och helt energilös tills jag kommit på att det är way past matdags. Och eftersom jag nästan aldrig har mat hemma om jag inte planerat i förväg så har det i sin tur lett till lite mystiska mål idag.

♥ Kokt ägg och tomat - bara det
♥ Flingor utan fil
♥ Ris med sötsur sås

Nu låter det här kanske som torftiga förslag i kategorin "mystiska mål mat". Men är man matnörd så är man. Då ska varje mål mat vara mer eller mindre en kulinarisk upplevelse. Sånt här döms därför ut direkt.

Som tur är har jag lunchdejt imorgon. Då måste jag planera lunchen lite noggrannare.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Lennart

Mat, det är sånt jag har så svårt för. En kombination jag gjorde en gång var, bacon, sejfile och en skvätt överbliven ravioli.

2009-09-23 @ 18:44:48
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror det är det som är livets mening.

Vad ska vi äta idag?



Jakten på föda driver oss. Hit och dit.

2009-09-23 @ 20:43:47
Postat av: Blingbling

Det var jag som härjade ovanför.

2009-09-23 @ 20:45:07
Postat av: Fröet

jag äter ofta sånna där konstiga måltider;)

2009-09-24 @ 08:51:40
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Kotte

Håller med, mat ska vara god varje gång.

Lycklig att få leva i sådant land där det är möjligt.

2009-09-24 @ 13:13:17
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0