En annan del av Sverige

Lugn som en filbunke. Nästan som en metamorfos. Jag kommer till landet och står den första timmen upp. Utan att göra något. Ute regnar det. Ihärdigt. Droppar. Det plaskar i alla tunnor.

Gud, vad ska jag göra?

Efter middagen och två glas vin kör jag igång datorn. Börjar lyssna på Mammas nya kille.

Dag två:

En lugn och skön natt. Vaknar helt groggy. Ute regnar det fortfarande. Jag cyklar i tio minuter och blir genomblöt. Lunch. Mammas nya kille. Sen sällskap. Middag och vin. Lugnet börjar infinna sig.

Dag tre:

Sol. Sol. Sol. Och en bok. Åter själv. Jag tänker på mat hela tiden. Däremellan sitter jag lugnt i min stol och läser. Lyssnar på mammas nya kille till middag.

Dag fyra:

Frukost ute i solen. Tidigt. Sen promenad till bussen. Dags att åka hem till stressen igen.

Lugnet bor här fortfarande. Jag behöver ett liv runt omkring mig som klappar i samma takt som mitt hjärta.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Fröet

mammas nya kille är alltid rätt;)

2009-05-25 @ 12:36:57
Postat av: Doc

Job Andersson har räddat livet på mig många gånger.

2009-05-25 @ 12:52:01
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Kotte

Hur gick det? Nyfiken!

2009-05-27 @ 11:43:03
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0