Dagdrömmen håller jag vid liv

Jag längtar efter att få skriva om vad jag gör. Så där enkelt och självklart. Livet är en fest. Och spänningen förgyller min dag, varje dag.

Men det är svårt när det liksom inte händer något. Sitter man inne och drunknar i deckare så händer det vanligtvis väldigt lite värt att blogga om. Värt för någon annan att ta del av.

Så även idag. Förutom att jag idag har fått pengar insatta på mitt konto för första gången på... ja, länge. För den som ville veta.

Men de senaste dagarna har haft sina ljuspunkter. Dessa heter Facebook. Asså, kan man vara kär i Fejjan eller? Jag blir nästan rörd till tårar när jag får blipp bloppa med någon som är långt där borta. Säga några ord. Om nästa äventyr. Om vad som hänt sen sist. Om när de kommer hit. Eller bara få drömma sig bort till en plats far, far away. Drunkna i sanden eller lyckönska inför nästa turtripp.

Det är de mycket små sakerna som lyfter mina dagar. Annars går jag som det är mest och väntar på att gå och lägga mig. En mycket märklig ny väntan.

Dagens googling: billiga flyg utan haveri

Och snart blir det modeblogg...

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Doc

Modeblogg ser jag fram emot. Facebook känns oerhört tråkigt. Kanske för att jag inte har några vänner haha. Men jag har lite samma känsla som du tror jag, det händer fan inget i mitt liv som är värt att blogga om. Fast egentligen tror jag bara att det handlar om inspiration. Kommer den kan man blogga om precis vad som helst. Jag känner mig bara oerhört tråkig och humorlös just nu. Mmm... Det skulle jag kunna blogga om, men hur kul är det?

2009-06-04 @ 17:31:11
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Facebook är ju bara roligt när det finns vänner där som man inte kanske kan träffa utan fejjan. Fejjan gör det enkelt att bara klicka sig till kontakt.



Jag känner mig också helt humorlös. Behöver något verkligt att skriva om känner jag...

2009-06-04 @ 20:07:03
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ljusblå

Hej Hanna! Jag tycker det låter som inre frid jag. Sådan jag letar efter.

2009-06-04 @ 21:12:58
Postat av: Beyonce

Yes, modeblogg är mitt bästa!

2009-06-04 @ 21:23:52
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ljusblå: Det gör jag också. Men var finns den...?



B: Ett säkert kort.

2009-06-05 @ 13:31:50
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Jag skulle kunna tänka mig ett fotomaraton hos dig med tillhörande föreläsning om alla detaljer från resan. :-)

2009-06-05 @ 23:11:13
Postat av: Hanna

Ojojoj, Ester! Du är så välkommen! :)

2009-06-06 @ 10:13:31
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0