En orm i paradiset

Jag fick höra att jag såg allvarlig ut. Efter åt skrattade jag åt kommentaren och sa att jag bara varit fokuserad. Djupt fokuserad.

Jag funderade på det en stund . Lögn. Jag var irriterad. Irriterad på röran, kaoset. Irriterad på att jag var omgiven av människor och var tvungen att göra likadant som alla andra. Följa order. Röriga order ska tilläggas. Order som ändrades, glömdes bort. Det rörde till i mig.

Länge har jag bara lytt mig själv. Lytt mitt hjärta. Levt för dagen. Inga åtaganden. Plötsligt måste jag följa John. Som i och för sig inte hette John just idag. Men ändå. Principiellt.

Det irriterade mig. Andras lagar. Andras kaos.

Kommer det att hålla?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Usch, kaos och röra, det gör mig oxå irriterad.

2009-08-28 @ 18:37:57
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Fia

Om det gällde en kommentar gällande ett danspass är det förskräckligt. Där alla blottar sig och plockar fram sitt innersta är det förödande att kommentera ett ansiktsuttryck. Hur ska dansarna då klara att satsa helhjärtat nästa gång?

2009-08-28 @ 23:57:44
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0