En ny dag

Nya rutiner. Min kropp vaknade 6.15 som vanligt. Då tillät jag mig att somna om. Min väckare väckte mig 8 och då gick jag upp. Utan att egentligen behöva.

Igår hände också något märkligt. En ny oro dök upp. En oro som måste vara helt utterrelaterad.

- Hanna, vad gör du egentligen?
- Alltså jag pluggar...
- Och pengar då?
- Pengar! Jag är Hanna, jag klarar mig.
- Men vad ska du bli egentligen?
- Jag har en 5-årsplan och den börjar nu!
- Och hur ser planen för veckan ut?
- Sluta nu, terminen har knappt börjat. Jag behöver inte känna mig stressad än!


Och så där fortsätter det. Jag har jobbat sen jag var 15 år, det är en märklig känsla att inte alls ha något jobb. Och det kommer nog att bli ändring på det också. Det är märkligt hur oro fungerar - och hur jag fungerar. Fullt upp ska det vara. Allt ska fyllas med mening. Jag och uttern kommer nog att utkämpa en del fajter i höst. Gissar jag.

För det är väl inte för bra för att vara sant, det här?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Det är bra, men sant!

2008-09-01 @ 11:07:10
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Om du saknar jobb (vilket jag iof inte tror att du kommer att göra) så kan du ju ta ett extrajobb. Nåt som är kul.



Jag överlevde 6 års studier utan ett jobb. Fast jag sommarjobbade lite för att ha råd med resor. Det måste jag ju erkänna.

2008-09-01 @ 12:38:04
Postat av: Hanna

B: Jag hoppas det! Det känns ju så!

Bling: Jag funderar på det. Det finns mycket jag skulle kunna tänka mig också. Men det är inte akut. Tiden kommer jag nog få att gå ändå :)

2008-09-01 @ 15:08:12
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0