Telebolag och jag går inte ihop

Vad är det med materialismen idag? Igår skulle jag försöka lirka med min tele/bredbandsleverantör för att försöka slippa betala de månader när jag inte kommer att använda deras tjänster.

Visst, går bra, efter att bindningstiden gått ut. Och då kostar det lika mycket att ha ett abonnemang vilande som att ha det och använda det. Om man säger upp sitt abonnemang kostar det nästan 1000 spänn att starta upp ett nytt.

Allvarligt talat! Varför ska de vara så totalt rigida? Kan de inte försöka att få någon nöjd kund som har en förfrågan utöver det vanliga. Nu ska jag alltså betala flera hundra varje månad för något som jag inte nyttjar. Det är som att betala för äpplen man inte kan äta, eller ett par byxor man inte får ta med sig hem.

Varför?

När ska telebolagen börja tänka utanför boxen? De vill ju bara ha mina pengar, utnyttja mig maximalt. För att själva överleva. Jag då?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Marina

Hm. Snedvridet.

2008-11-03 @ 08:58:20
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Hanna

Marina: Visst är det.

2008-11-03 @ 09:26:03
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0