Big mistake
Ett tjockt kuvert som väger mer än vanliga och kräver mer papper dessutom. Det känns inte riktigt rätt i miljötänket. Syftet med den typen av kuvert är just att de ska kunna användas så där en 200 gånger. Desutom var det två metallvikploppar i vasitt hål för att innehållet inte skulle trilla ut. Dessa kan brevbärarna skära upp händerna på.
Tillråga på allt tog det ett bra tag innan jag fattade att det var ett reklamjippo på riktigt. En av de "tidigare avsändarna" som finns nedskrivna på internkuvertet har nämligen samma namn som en granne till mig. Så jag trodde först att posten hamnat fel och att grannen öppnat det av misstag för att sedan lägga det i detta kuvert till mig. Jag tyckte faktiskt att det var lite obehagligt rent av.
Näe, kära bank, det här funkade faktiskt inte alls särskilt bra. Jag tror det är dags att tänka om till nästa utskick.
Läs även andra bloggares åsikter om reklam, bank, utskick, internkuvert, jippo
Typexempel på när man skulle velat vara med vid idé-mötet. Hur fick de det att låta som en bra kampanj, liksom?
Staffan: Ja, jag önskar också att du varit på det idémötet!
Håller med men samtidigt kämpar företagare ständigt för sin överlevnad mot allt det brus vi omges av (och jag vet att bruset delvis uppkommer av företagens reklamande)... känns ju lite som ett moment 22, eller?
Hur ska vi företagare göra som vill marknadsföra något som vi tror människor vill ha, om jag tror att någon skulle vilja göra sin egen bok hos www.solentro.com och dessutom värdesätter att alla Solentros böcker är Svanenmärkta och att det finns en mängd bokdesigner att välja bland, hur ska jag berätta det för den presumptiva kunden?
Ska jag skriva ett inlägg i en trevlig blogg eller ska jag skicka ut ett eller flera brev (miljövänliga)? ;)
mvh/hampus
PS. Jag var inte delaktig i mötet... DS.
Hampus: Jag tycker det känns som att du lyckas ganska bra med din marknadsföring. Och jag gillar idén - även om jag hellre skulle se att min bok blev förlagd så jag slipper betala för upplagan ;)
I want to say - thank you for this!