Som i egen ficka

Jag är praktiskt taget uppvuxen i en färghandel. Jag gillar färghandlar. När jag kliver in i en färghandel måste jag, för att säga som Ernst, känna in rummet. Bokstavligt talat. Jag måste gå runt och känna på saker, lukta och ta in dem. Allt är så bekant. Lukten av penselborst, syntetiska rollar, tapetlim, det speciella dammet och lösningsmedlen (jag undvek att sniffa i lösningsmedelsskåpet - no worries).

Jag skulle med största lätthet kunna spendera ett antal timmar i en färghandel, där känner jag mig trygg och hemma.

Oftast resulterar det i att jag tar med mig halva butiken hem. Idag gjorde jag det. Jag är så sällan i en färghandel att när jag väl tar mig dit hitar jag massor med saker jag kan tänkas behöva: en ficklampa (funderar ofta på hur det skulle gå om elen plötsligt försvann, nu har jag löst det), rengöringsmedel av det giftigare slaget, balsamterpentin (jag oljade en möbel igår men glömde köpa lösningsmedel innan) och en fönsterskrapa (snart är det väl dags att putsa fönstren gissar jag och min befintliga skrapa är helt värdelös numer).

Glad kom jag ut i regnet och kände mig så upprymd att jag bestämde mig för att knata hem. Ett bra val, för på vägen mötte jag en gammal bekant av det norrländska slaget. Det är mycket norlänningar nu, nya och gamla bekanta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hoppas att jag kan vara en av dom norrlänningarna som du träffar på snart...

2008-03-01 @ 17:22:32
Postat av: Hanna

Jenny: Kommer du till Stockholm? Eller ska vi sammanstråla på annan ort? Norrländskan var för övrigt en nära vän till dig =)

2008-03-01 @ 17:28:03
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lennart

Jag tycker om doften i bilaffärer. Kan gå in där, gå runt och titta på bilarna utan att bry mig om de så mycket utan bara sniffa i mig doften. Fast villaolja och diesel är det nog värre med, jag går nog nästan igång på det. Tror nästan att jag är som lyckligast då jag en kall snöig vinternatt står vid någon mack ute i obyggden och tankar en turistbuss som tuffar på tomgång.

2008-03-01 @ 17:32:42
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Fia

Mmmm, alla tänkbara nyanser på färgproverna, alla läckra tapeter...i fantasin hinner hemmet ändra skepnad flera gånger om på några få minuter. Det finns alla möjligheter i världen!

2008-03-02 @ 10:55:26
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Tom

Gillar också färghandlare men gå inte för nära brunburken bara. Var bland rosa och ljusblått. Svart är ok också.

2008-03-02 @ 18:35:42
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: Hanna

Fia: Det är en annan aspekt som också är väldigt trevlig. Möjligheterna som öppnar sig.

Tom: Så hellre rosa än brunt i hemmet säger du. Jag tror du skulle gilla mitt hem ;)

2008-03-02 @ 20:11:33
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Emrerebecka

really good site!!

2009-07-09 @ 09:25:54
URL: http://emrerebecka.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0