Kött, kött, kött

Ett fint stycke kött. Det fick jag med mig hem i lördags. Vi snackar biffkött här. Första gången jag gjorde en stek och jag kände mig galet pysslig. Nu äter jag kött varje dag. Jag skulle kunna sätta mig och riktigt frossa i stora stycken med kött, kött, kött. Men jag blir lite så där snål också. Varför ska jag sätta i mig allt på en gång och mår man verkligen bra av såna där sjuka mängder kött?

Så jag äter snällt min potatis och morot vid sidan av. Och blir mätt. Med vin till - i rödvinssåsen alltså. Man får glädjas åt det lilla.

Eller så kan man glädjas åt chokladtårtan som min gulliga svägerska skickade hem mig med efter baletten. Något bra måste jag väl ha gjort då kanske. Eller? Eller så har jag bara en väldigt snäll svägerska, helt oförtjänt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fröet

sen jag slutade vara vegaterian har jag börjat tycka om kött på ett sätt jag aldrig gjort tidigare.

Vad lagar du för kött?

2008-03-12 @ 00:25:28
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Jonatan

inget kött ingen jonatan

2008-03-12 @ 15:25:38
Postat av: Hanna

Fröet: Rostbiff faktiskt... Mmmm :)
Jonatan: Ok, jo, människan består ju av kött så...

2008-03-12 @ 16:12:15
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Therrorese

Kött äger! Tänk en blodig oxfilé....oooohhh

2008-03-12 @ 19:52:52
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Hanna

Therror: Blodig har jag lite svårt för. Faktum är att jag fick panik när rostbiffen blödde ur hålet där termometern suttit. Gaaaah. Men jag lugnade mig sen. Och jag är ändå inte blodrädd när folk blöder!

2008-03-12 @ 20:43:46
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Diob.

i morgon blir det hängmörad clubstek i klotgrillen med lätt touch av jack daniels fat spån lagad till 58 grader
besök Vi i älvsjö som har priser på bra kött så låg att man nästan skäms att pruta

2008-03-14 @ 21:33:51

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0