En dag i staden

Igår skulle jag ha en fin dag i staden. Göra en massa mysiga saker. Utomhus. Så kom regnet och jag bestämde mig snabbt för att gå på museum istället.

Det är något visst med museum. Total tystnad, endast planterade och planerade ljud förekommer. Människor man inte känner tassar tysta runt i stenlokalerna tillsammans och känner historiens vingslag. Musem för mig ska helst handla om historia, det är sånt som gör sig bäst. Stockholms blodbad, plötsliga ljud, främmande lukter. Allt planterat för den totala upplevelsen.

Jag strosade runt där tills solen åter sken. Då köpte jag med mig lunch och åt utomhus. Mycket mumsigt. Efterrätten ligger i påsen.



Jag har för övrigt fått en ny kär följeslagare. Den följer mig troget vart jag går. Ljuv musik i mina öron, vackra bilder för mina ögon. Dessutom låter den mig följa bloggen när och var jag vill.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Fia

Visst är det något speciellt med att traska runt i svala byggnader som luktar historia. Berikande.



Kan inte hjälpa att jag blir nyfiken på din efterrätt...Bulle? Bakelse? Kaka?

2008-07-20 @ 23:19:13
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fia: Det är ett wienerbröd :)

2008-07-21 @ 16:57:54
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0