Mentor

Jag skulle behöva en personlig mentor att prata genus med. Under mina studier träffade jag världens bästa person och lärare. Jag läste just genus för henne och hon kunde vinkla allt och lät oss läsa en massa klassisk litteratur i ämnet. Jag saknar henne. Jag skulle behöva henne.

För vad ska man göra när man tvivlar, när man undrar om de är det här som är meningen. Att vi ska gå och längta efter att få göra vad vi vill oavett kön. Uppenbarligen är det många i samhället som passar in i könsrollerna och trivs i dem. Antagligen många fler än som inte gör det. Tänk om vi ruckar på hela världsordningen om vi börjar ändra på saker. Vi startar upp nya krig för att vi har något nytt att vara oense om.

Vad ska jag göra när jag tvivlar och tänker att det är lika bra att vakna och bliva i sin lampa? Det är då jag behöver henne som glider in och pratar med mig, får mig att tänka nytt, får mig att inse varför. Och ger mig tankar så att jag kan skapa verktyg för att vi ska komma dit.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Petra

Varför inte kasta iväg ett mejl till henne? Jag tror hon skulle uppskatta att en tidigare studerande fortfarande tänker på hennes kloka ord.

2008-02-01 @ 07:51:27
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: tess

kan det vara TR du hade som lärare?

2008-02-01 @ 11:47:54
Postat av: Hanna

Petra: Bra idé! Kanske jag borde.
Tess: Hm, nä, detta var på högskolan. EE hette hon.

2008-02-01 @ 18:27:41
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anonym

2009-02-04 @ 10:01:57

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0