När värme och kyla möts

Ibland känns det som att jag vandrar på en glaciär. Jag vet inte hur stor den är eller hur långt det är kvar. Men den tycks smälta under mina fötter, få marken att rämna.

Hur länge ska jag behöva gå här utan ett enda spår i sikte, utan att veta hur långt det är kvar?

Trots att jag går i kylan svettas jag om fötterna, av smältande isar.

Alla vet ju vad som händer när värme och kyla möts. Det uppstår åskoväder. Och någonstans blixtrar det. Inuti och utanpå.

Hur stor är en glaciär?

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Ester

Jag tror att den är så stor som du låter den bli... Varför går du på en glaciär? Är öken-tiden förbi?

2008-02-26 @ 20:23:52
Postat av: Blingbling

Och jag trodde jag skrev i gåtor. Jag har mött min överkvinna här minsann. Undrar vilket spår du letar.

2008-02-27 @ 00:06:52
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Ester: Aaaah, öken! Det vore något det. Glaciärer är inget för mig. Jag vill ha det lite mer hett om öronen.

Bling: Efter människor förstås ;)

2008-02-27 @ 06:47:09
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0